پایان آیین بزرگ اربعین | افزایش موج بازگشت زائران به کشور | ترافیک شدید در ورودی نجف

پایان آیین بزرگ اربعین | افزایش موج بازگشت زائران به کشور | ترافیک شدید در ورودی نجف

اجتماع > سفر - همشهری آنلاین:عاشقان و شیفتگان اهل بیت علیه‌السلام پس از پایان بزرگترین اجتماع جهانی در روز اربعین، با آسودگی خاطر و س
اجتماع > سفر - همشهری آنلاین:
عاشقان و شیفتگان اهل بیت علیه‌السلام پس از پایان بزرگترین اجتماع جهانی در روز اربعین، با آسودگی خاطر و سبک‌بال، بار سفر بازگشت از عراق را بسته و عازم شهر و دیار خود شده‌اند.

به گزارش ایرنا، سیل خروشان زائران از کربلا به سمت نجف در حال بازگشت به کشور هستند.

زائران پس از حضور در آیین بزرگ اربعین و زیارت حرمین شرفین و رسیدن به مراد دل با سرعت در حال بازگشت به طرف مرزهای سه گانه کشورمان هستند.

زائران حسینی بعد از پایان باشکوه مراسم اربعین بدون وقفه بار سفر معنوی خود را بسته و در حال عزیمت به سمت مرزها برای خروج از عراق شده اند.

این در حالی است که موج یکباره بازگشت زائران موجب ترافیک شدیدی در مسیر کربلا - نجف و ورودی شهر نجف شده است.

نبود نظارت پلیس عراق در این محور و ازدحام جمعیت در این مسیر باعث شده تا عبور و مرور به سختی انجام شود.

بدون شک ورود تدریجی زائران و مدیریت صحیح بازگشت آنها، باعث کاهش مشکلات ناشی از موج عظیم آنها خواهد شد و در همین راستا، مسئولان ایران تمهیدات خاصی برای بازگشت زائران ایرانی به کشور از مرزهای سه گانه اندیشیده اند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه موج بازگشت زائران از امروز شتاب خواهد گرفت، گفت: از اوایل هفته جاری امکانات و خدمات لازم برای بازگشت زائران به مرزهای سه گانه فراهم شده است.

میرمسعود حسینیان با بیان اینکه زائران باید زمان بازگشت خود را به کشور مدیریت کنند، به آنها توصیه کرد تا در مراقبت از اسناد خود دقت لازم را داشته باشند.

وی همچنین از زائران خواست تا بیش از مدت زمان ویزای خود در عراق نمانند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.

هر چند در آئین باشکوه و معنوی اربعین رفت و آمد به سختی انجام می شد و زائران برای رسیدن به حرم امام حسین (ع) ساعت ها وقت صرف می کردند تا خود را به داخل حرم برسانند، اما همه با اشتیاق برای رسیدن به مراد دل تحمل و بردباری پیشه می کردند تا با لذت معنوی زیارت رنج سفر را با شوق و اشتیاق به کام دل بچشانند.

در این میان اتخاذ تدابیر امنیتی دولت عراق به بالاترین سطح خود رسید و زائران بدون مشکل خاصی توانستند بزرگترین اجتماع معنوی را در اربعین 95 خلق کنند.

هزاران زن و مرد و کوچک و بزرگ در آئین معنوی اربعین آمده بودند تا «لبیک یا حسین»گویان به همه دشمنان اسلام اعلام کنند که در همه حال متحد و همدل مدافع ارزش های معنوی دین اسلام هستند.

از نکات بسیار برجسته آئین معنوی اربعین 95 برگزاری نماز باشکوه اربعین با حضور میلیون ها عاشق و دلداده حسینی (ع) در اماکن متبرکه عراق بود که صف های طویل نمازگزاران، ابهت و صلابتی بیش از پیش به آئین معنوی اربعین می بخشید.